22 Mayıs 2012 Salı

İLK MİM..EVLİLİK...

Zaman zaman arkadaşların mimlerini okumaktayım.Ve sevgili
"hayat işte böyle bişey"beni mimlemiş
Konu EVLİLİK..
1.EVLİLİK GEREKLİMİDİR?
Belirli yaş ve olgunluğa gelmiş yetişkin erkek-bayan için elbette gereklidir.En önemlisi 
Peygamberimiz "Nikah benim sünnetimdendir".buyuruyor.
Bu sebeple bile nikah kaçınılmazdır.
Yine bu konu da hz.Aişe(r.a);
Rasullah(sav)"Nikah benim sünnetimdendir.Kim benim sünnetimle amel etmezse benden değildir.Evleniniz!Zira ben,diğer ümmetlere karşı sizi çokluğunuzla övüneceğim.Kimin maddi imkanı varsa evlensin.Kim maddi imkanı yoksa nafile oruç tutsun.Çünkü oruç onun için şehvet kırıcıdır.(kütüb-ü sitte 6527)
Ancak evlenecek olan kişiler evliliğin sorumluluğunu ve fedekarlığının farkında olmalı..


2.EVLİLİĞE KADIN BAKIŞI,EVLİLİK KADIN İÇİN TEK GELECEKMİDİR?
Kadınlar evliliğin bence temel taşıdır.Evlilikteki düzeni,tertibi sağlayan kadındır.Evini,eşini ve çocukları ayakta dimdik tutan kadındır.Ve benim eşimden bir söz söyleyeyim sizlere
der ki;
-bir evde bayan mutlu ise,o ev mutludur:-)
-ya da bayan mutsuz ise o ev zaten ne yapsan da mutlu olmaz der.
ve ben kendisine daima katılmışımdır..
Ancak kadın için elbette tek seçenek değildir evlilik.Bunu da mutsuz evliliklere ,ayrılıkla sonuçlanmış kişilere dayandırarak söylüyorum..
AMA DOĞRU KİŞİYİ BULDUYSAN O EVLİLİK SENİN SARAYINDIR.SENDE O SARAYIN SULTANI...


3.ERKEKLERİN EVLİLİK HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ NELERDİR?
Bu sorunun cevabını eşimin yukarıdaki sözünden anlayabilirsiniz.Onlar için ise, ALLAHIN onlara emanet olarak verdiği eşlerini bir ömür boyu mutlu mesud etmeleridir..
bu mim normalde arkadaşlara da gönderilecekmiş ama ben tek tek değil hepinize gönderiyorum..İsteyen arzuya göre cevaplayabilir..
ben tekrar arkadaşıma buradan teşekkür ederim..
SEVGİLER...AHLâM...

4 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım çok güzel cevaplar yazmışsın...
yüreğine sağlık...
kocaman sevgiler...

zeynep dedi ki...

Eşine katılıyorum şekerim hatun mutlu mu evde ..herkes ve herşey güzeldir..

hayat işte dedi ki...

canım ne guzel yazmıssın zevkle okudum bu arada esın ne guzel soylemıs öyle :)

Adsız dedi ki...

erkeğin kalbine giden yol nasıl midesinden geçiyorsa, evdede kadın mutluysa herşey dingin ve yerli yerinde değilmi gerçekten he he. sevgiler.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...