23 Eylül 2012 Pazar

PİNDJUR SOS(kahvaltının eşsiz lezzeti)

Yaz aylarının bitmesi,kışa doğru yol almamız elbette biz bayanları durdurmuyor.Bayanlarda bir kış hazırlığı telaşı sormayın gitsin.Pazarlarda sebzelerin son demini yaşayınca hergün bişeyler yapma telaşı içindeyim bende.
Aslında neler neler yaptım ama bir türlü yükleme yapamadım.Domates,patlıcan,biber ve kabak kuruları daha neler neler..
Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip etsin sizlere ve bizlere.
Artık yapım aşamalarıyla olmasa da yaptıklarımdan sizlerde zaman zaman post yayınlarım inş..
Başka telaşlarım da var inş yakın zama da ondan da bahsedeceğim sizlere..
Şimdi gelelim en son Oktay Usta'nın mutfağından öğrendiğim bir sos tarifi.Ben denemelik  diye az yaptım.Gerçi bizden tam not aldı.Siz de denemek isterseniz   sosumuzun adı PİNDJUR SOS
malzemeler:
*1 kg patlıcan
*1 kg kapya kırmızı biber
*1 kg domates
*3 adet soğan
*5 diş sarımsak
*sıvı yağ,3 kaşık sirke,1 tatlı kaşığı kaya tuzu
yapımı gayet basit;soğanları ve sarımsakları yağda kavurun.Fırında közlediğiniz patlacan ve biberleri soyduktan sonra doğrayın.Diğer taraftan domatesleri rondodan geçirip.Kavrulan soğana ilave edin.10 dk kaynatın.Sırasıyla patlıcanı ve biberi de atın.15 dk kaynayınca tuzunu ve sirkesini ilave edip,blendırdan geçirin.Sıcak sıcak kavanozlara koyun.Ağızlarını iyice temizleyip,sıkıca kapatıp ters çevirin ve soğumaya bırakın..







Kahvaltılarınızda ve makarnalarınızda hafif bir lezzet ile tanışmış olacaksınız...afiyetle...

12 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık kışın canım kahvaltıda sendeyim.

Mehtap dedi ki...

Super gorunuyor.agzimin suyu akti inan. aklimda bulunsun yapabilirsem denerim

zeynep dedi ki...

Bende geliyorum kahvaltıya gelmişken de kuru dolma yaparsın artık:)

hülya dedi ki...

Ellerinize sağlık bizim buralarda Azerbaycan' da da yapılıyor çok ta lezzetli oluyor...

Kardeşler Nikah Şekeri dedi ki...

Bende yaptım,domates,patlıcan ve kırmızı biberli kahvaltılık sos..Yanlız ben soğan koymadım..Benimki lezzetli oldu,kış gelmeden yemeğe başladık bile..Sizinkide çok lezzetli görünüyor..Kahvaltı haricinde,çok güzel makarna sosu olarakta kullanıyorum ben..Elinize sağlık:)

sema dedi ki...

yarın pazarım var du bi yapayım bende

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık denemek lazım. Afiyetle.

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Değişik ve pratik bir sos, kış hazırlıklarıma ilave edebilirim, ellerine sağlık..

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim ellerine sağlık...
çok beceriklisin :))

Igne oyam dedi ki...

ellerinize sağlık bende denemek isterim banada beklerim sevgiler

dikiş hobim dedi ki...

tarifini sizden aldım bugün yaptım çokta güzel oldu yeni bir lezzetle tanışmış olduk teşekkürler...

Kadının Sesi dedi ki...

İçindeki malzemelerden birazını eksilterek sabah kalvaltılık yapıyoruz. Çok ta güzel oluyor. Bu da güzeldir büyük ihtimalle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...